torsdag 9 juni 2011

lantliv i sakta mak

Som "vanligt" regnar det i Väst-Sverige när jag är där, samtidigt som det är värmebölja á la Copacabana i Stockholm; paraplysdrinkar, fulla uteserveringar, glada hejarop hörs i parkerna när folk välter en kubbpinne...Själv har jag provat på ett stilla lantliv, varit i Mellerud och handlat lite (byn där delar av Cops spelades in, så ni hajar hur litet och det är) gått promenader, men mest suttit inne och tittat ut på regnet! Nejdå, jag har haft det skönt och min dotter njuter totalt! Men om man säger att livet är lite långsammare på landet, så stämmer det ganska väl in på detta här. Se bilder nedan från besöket i Mellerud;



Nu undrar ni säkert varför jag nu väljer att stannar kvar i stormens öga, där det bara åskar och regnar, samt har lite halvtråkigt på dagarna. Orsaken heter Tim! Jag har ju börjat rida så smått hos Helle, en norsk tjej, som har en jättefin häst, alldeles för fin för mig egentligen (som är ful, nejdå, men inte så skicklig ryttare). Så det är en dröm att få möjlighet att få rida en sån duktig häst, känner på mig att jag kommer lära mig massor. Allan är ju min ögonsten, men det är ju skönt att få möjlighet att rida varje dag, samt bara behöva köra 15 minuter på landsväg, istället för 45 min motorväg. Hur som helst, är det värt det? Svar; Jaaaa! Se nedan bilder på Tim och det vackra stallet och njut!








Så, nu undrar ju jag om det är värt att sitta och blogga klockan 23.10 på kvällen när jag ska upp imorgon kl 05.00 för att flyga till Stockholm för att sedan flyga till Örnsköldsvik. Jag måste ju säga Jaaa! Jag tycker det är försmädligt att jag inte kunnat blogga så mycket på sista tiden och så ser jag att jag har ett par trogna läsare, idag sju stycken för exempel. Så för er, gör jag ju allt så klart (förutom att skriva så ofta, för det har jag ju inte gjort på sista tiden, fast jag ska börja skriva oftare, nu när jag fått tillgång till dator igen!) Kram och god natt! Nästa inlägg sker tidigast måndag, efter vår lilla weekend i Övik. Hej igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar