tisdag 13 september 2011

Min baby

Idag var vi på SATS, jag och Eleni. Jag lämnade in Eleni på Mini-Sats för första gången. Det var bara en till bebis där inne, men det fungerade bra, om än lite trist eftersom Eleni gillar ju barn och att se på när de leker. Hur som helst, på Sats i Sollentuna finns en fönsterruta in till Mini-Sats, så man kan kika in och se hur barnet har det. Så efter en stunds träning så passade jag på att kika in genom fönsterrutan, barnpassaren pratade i telefon, Den lilla bebisen satt på golvet och tittade, Eleni tittade på bebisen, gick försiktigt fram till henne och klappade henne på huvudet. Sen gick hon tillbaka till sin leksak. Hur underbar kan en sån liten människa bli?

Innan vi åkte till Sats, så somnade så klart Eleni i bilen. Så jag passade på att ta en nostalgitripp in i djupaste Sollentuna, där jag växte upp och gick i skolan, ja, även dagis så klart. Det var en speciell känsla att se hur allt var då vi, jag, min syster och alla vänner växte upp, men samtidigt se allt som kommit till, nya bostadsområden, vackra villor, små träd som blivit stora träd och våra gamla hus som bara såg äldre ut bland allt det nya. Det väcker många känslor (precis som om jag skulle behöva fler...hehehe) men jag ska definitivt åka tillbaka med min mamma endera dagen.

Jag och Eric håller på att köra GI diet denna vecka. Våra vänner Peter och Linda säger att det är lätt med GI (LSHF) men jag tycker faktiskt inte det! Det är svårt att hitta på något att äta, man är ofta jättehungrig och så är jag sjukt sugen på glass och godis, eller varför inte popcorn. Men nu ska vi bara hålla på till på fredag, så det är väl bara att bita ihop antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar