söndag 13 november 2011

Ännu en helg till ända!

I fredags var det parmiddag i hemmet, gissa med vilka? Jo så klart med våra (goda men också enda) vänner Peter och Linda! Det var kanontrevligt! Jag spontan lagade en lasagne som blev riktigt god, till allas förvåning. Och det blev en hel del vin så i lördags blev det inte alltför mycket gjort. Idag var planen att vi skulle åka på husvisningar i Vallentuna. Dock var Eleni krasslig så vi avblåste det hela. Jag blev ju sjukt besviken, mest för att jag ville ut och göra något, men också för att jag gillar att titta på hus. Som ni förstår så är jag väl inte den köpstarkaste kandidaten just nu efter mammaledighet och viss stämplingsperiod. Så det var ju inte syftet att vi skulle köpa hus. Men men, Eleni behövde vila, så så får det bli! Eventuellt kunde ju en hustittardag vändas till något negativt, (min plan var ju att husvisningarna skulle ge oss en framtidsvision, en plan, ett mål osv) att man helt enkelt deppar ihop för att man inser att vi inte har råd att köpa ett hus (och alla andra verkar ha just det - råd!). Hur som helst, sedan har vi firat fars dag, Eleni har uppvaktat med ett otal kramar till sin pappa och jag har köpt en bukett rosor, samt en ben & jerry glass (strawberry cheesecake med cookiedough). Tyvärr fick glassätandet ett abrupt slut då en kollega ringde till Eric och frågade om han snabbt kunde hoppa in för honom, pga barnfödande, vilket snabbt ansågs vara en bra förklaring. Han ringde 21:05, flyget går 21:50 typ. Så det blev snabba bud i Mellerud! Nu sitter jag här själv i soffan och kollar tv. Lite trisst, men som jag sa, mer plats till mig i sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar