tisdag 8 november 2011

En bra dag

Dagen började med lite seghet, eftersom jag tog ett glas vin med Vännerna Peter och Linda kvällen innan (ja, jag vet - en måndag kväll). Eleni var inte i form, allmänt sur. Men  jag antar att även bebisar kan ha dåliga dagar. Jag lämnade Eleni på dagis och gick och hämtade en kaffe latte, för att sedan bli lite omhändertagen av frisören. Sedan har jag städat, tvättat, bäddat och gjort allt sådant som hör hemmafruars jobb till. Sedan kom det glada beskedet att jag har fått jobb! Jag var på intervju på Ulriksdals värdshus igår och uppenbarligen så gick jag i hamn! Trots att mannen som intervjuade mig lyfte lite förvånat på ögonbrynen då jag berättade att sist jag serverade något var för 18 år sedan. (det visade sig sedan vara 16 år sedan men jag räknade fel) Jag höjde själv nästan på ögonbrynen då jag sade det, för jag räknade inte alls med att jag var så gammal som jag faktiskt är! Hur som helst, jag fick jobbet och börjar nästa lördag. Det är en underbar restaurang vid vattnet och fullt av "julstämning". Så jag ska servera julbord fram till jul. Det var ju i ärlighetens namn inte riktigt vad jag hade räknat med, men gudars, det känns bra! Tänk att man skulle bli servitris på gamla dagar. Dessutom ska jag tydligen bli student också! (Fan, det börjar ju likna som om man var 19 bast igen!) Jag ska studera grafisk design på distans. Det kan ju bli roligt, hade helt glömt att jag hade sökt kursen, så man kan ju säga att denna dagen kommit med en del glada besked!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar