fredag 29 juli 2011

lantnörd

Som de flesta av er redan vet så har jag blivit något utav en lantnörd på sista tiden. Jag går runt här i Dalsland i foppatofflor, inte nyduschad varje dag och dricker en och annan öl ur burk. Jag måste säga att jag njuter och tycker det är härligt att bara vara, plocka lite svamp (....fast det gick jävligt dåligt i år, vi har ett säkert ställe, trodde vi tills igår, där vi bara går upp femtio meter upp i skogen, plockar svamp i femton minuter och kommer ut med 6 liter kantareller. I år hade någon hunnit före oss, bara spåren av kantarell-lik fanns kvar på marken, snyft.) bada lite, njuta av solen, helst, den har lyst med sin frånvaro en hel del denna sommar! Hur som helst, vad jag vill komma till, så har jag märkt att jag veeeerkligen är på landet när jag är ute och rider! För här ser jag rådjur VARJE gång jag är ute hos hästen, gärna fem meter ifrån mig, med liten rådjurskid och hela kittet. Eller som i förrgår, en älgko och hennes kalv på hundra meters avstånd, (vilket inte gör sig så bra till häst, eftersom älg och häst inte gillar varandra!!!) Och så i morse när jag och Tim (hästen) tog en ridtur i skogen så hoppar ett rådjur runt i skogen, som vanligt, orkar inte bry mig längre typ, men så helt plötsligt står det en räv-jävel och stirrar på mig på tre meters avstånd....Eftersom jag är född på sjuttiotalet så tänkte jag genast på Cujo och ville därifrån. Gillar inte rävar på något sätt, de har ansikten, som människor nästan, spooky! Men räven var så chockad över att se mig så det froze direkt och rörde sig inte, antar att den inte hade rabies, eller så ville den helt enkelt inte jaga ifatt mig och Tim som är en jättehäst på 1.74 cm höjd...

Tja, som ni vet har jag inte varit superaktiv med bloggandet i sommar, (kanske det är för att jag inte har så mycket mer att skriva om än ovanstående) (eller för att jag inte haft internet-connection jämt, eller för att jag inte har velat sitta vid en dator helt enkelt) men med detta försök vill jag påskina att jag är på G igen! Nu jäklar skall här skrivas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar