tisdag 2 augusti 2011

Utspillt kaffe och underbar morgon

Vaknar av en fot i ansiktet, som vanligt. (Eleni ägnar en stor del av natten av att kicka mamma, eller pappa i ansiktet. Men mamma och pappa får skylla sig själva som inte tar tag i att vänja av Eleni vid att sova i just mamma och pappas säng. Det får bli senare (i år).) När jag har vaknat till, hör jag en skördetröskas angenäma brummande utifrån något fält och får den där känslan av att det är vackert väder ute, jag tittar ut, och jajamen, solen skiner! Det är klarblå himmel och det ser ut att bli en riktigt varm och härlig dag igen! Så jag springer upp och ordnar välling till Eleni, tar en halv kopp kaffe som jag genast häller ut i sängen! Eleni får besöka farmor och farfar medan jag försöker mig på att avnjuta en ny kopp kaffe samtidigt som jag bloggar. En helt klart skön start på dagen!

Oj, nu kom svärmor ner och föreslog att jag kan åka och rida nu på morgonen, yes, jag sticker! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar