söndag 15 maj 2011

fin häst, ful ryttare

Jag hade ju tänkt att visa lite bilder från min ridtur igår, men när jag såg bilderna på mig själv så blev jag såpass besviken att jag inte tänker publicera dessa fula bilder på ryttaren med den dåliga sitsen! Men jag återkommer, kanske jag hittar något fint på mig själv i sadeln.

Städdagen med föreningen blev inte av, men jag var faktiskt nere och meddelade att vi kunde delta, men detta behövdes inte menades det, så vi kunde ta det lugnt istället. Men visst, nästa gång ska vi lämna in intresselappen i tid, så att vi kan visa vårat engagemang på riktigt (ja, jag har ett sting av dåligt samvete för att vi inte varit med och städat en enda gång på de två år vi bott här!). Dagen blev oavsett väldigt trevlig. Eric var jätterolig och mysig hela dagen, gjorde mig sällskap ut till hästarna och tog hand om Eleni. Vilken kille man har! Solen sken och det var ett härligt vårväder. Jag fick en hopplektion med Allan i paddocken medan Eleni lekte i sandlådan och Eric fick fika i trädgården. Efter vår härliga tur ut på landet, så stack vi hem och låg på soffan, lagade spagetti och köttfärssås och slappade. Vi gick och lade oss klockan 10, relativt utmattade, för att vakna klockan 03 av Eleni som skrek och krävde en promenad runt i lägenheten, i en timme. Hon har nu varit vaken två nätter i rad och det är mindre roligt! Så ikväll börjar kampen åter igen om att få henne att sova i egen säng igen! Däremot så är det ju pottlektionerna som går så himla bra. Hon kissar varje morgon på pottan och i morse gjorde hon nummer två på pottan. Helt fantastisk liten unge på nio månader!

Idag regnar det och är grått och vått ute. Jag tänkte ägna dagen åt att städa och vara inomhus så att jag riktigt kan optimera min söndagsångest. Nu gnäller Eleni som redan är trött på att vara inne, bådar gott för en harmonisk dag. Jag ska dessutom var schysst hemmafru och förbereda en god frukost till min fästman som ska arbeta om ett par timmar.

Hey ho lets go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar