onsdag 11 maj 2011

Schyssta grannar!

Ett stenkast bort från vårat hus har vi en jättefin park, Marabouparken. Den parken är som en liten oas i Sundbyberg som är härlig att avnjuta soliga dagar i. Marabou (chokladföretaget alltså) etablerades i Sundbyberg 1916 och köpte omkring 1930 intillliggande området, just för att skapa en oas för sin personal. Marabous fabrik finns inte längre kvar i Sundbyberg, men parken blev köpt av Sundbyberg stad 2006 och på så sätt får vi sumpan-bor möjlighet att fortfarande använda parken, vilket jag, Eleni och våra grannar är väldigt glada över! Så glada i hågen (jag var förstås uppriven, stressad (mest över att det var så j-a fint väder!), försökte göra 73 saker samtidigt och allt blev mer eller mindre fel) traskade vi dit vid 11 snåret och stannade hela dagen. Fantastiskt skönt att ha sällskap av trevliga grannar, som man kan snacka om allt möjligt med. Men dessutom är det kul för Eleni som har två kompisar nu, Evelina och Filippa. Hur som helst, Eleni badade i iskalla dammen och var hur nöjd som helst över det och kröp ut tills hon doppade huvudet i vattnet och jag fick dra tillbaka henne, skitförbannad när jag tog upp henne.

Sedan gick jag runt sjöarna, cirka 7 km, har försökt att träna magmusklerna i största allmänhet, men är så klart inte nöjd med resultatet. Tyvär inte så peppad som jag önskar, men som jag skrivit förr, det kommer!


Den bruna solhatten Eleni har på sig är Erics gamla hatt som han hade när han var liten bebis! En tjej i parken kommenterade den och tyckte den var kanon fin och ville köpa en likadan till sin dotter. Men tyvärr, en hemmasydd 70-tals hatt är vad det är!

Har börjat ta upp kampen med att Eleni ska sova i sin egen säng, jag är redan trött på det och hon har varit dels helt utmattad, dels superenvis och skrikit som en galning. Men nu sover det lilla livet, i sin säng....än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar