onsdag 4 maj 2011

Jag har inte duschat än

Jag kan inte med ord beskriva hur roligt jag tycker det är att rida! Gudars, I love it! Körde ett snabbrace i skogen för att sedan köra en snabb hoppträning i paddocken. Ljuvligt, nu är jag mör i kroppen och är dessutom ofräsch eftersom jag inte har hunnit duscha än, klockan är 22.45. Men dagens träningspass är helt klart genomfört. Nu var det ju det att jag hade tänkt att inspirera andra med min träning, men det är ju inte alla som har en häst precis....gör 250 knäböj istället, och spring rakt fram efter det! Nejdå, men men en snabb promenad i skogen går inte av för hackor, vädret är ofta bättre när man väl tar sig ut (eller?)! Ska sticka ut och rida imorgon med, så då ska jag ta lite foton så att ni som är intresserade får se min lille häst. Nu har jag en bild på Eleni när hon röjer i Tequilas (pappas hund) mat- och vattenskålar, i hennes tuffa Ramones-tröja.

Tusen tack till moster Nicholina och Olivia som tog hand om Eleni medan jag var ute och red!

Nu sticker jag och duschar och hoppas på att fästmannen börjar gilla mig igen! (För övrigt, vi gjorde skitgod mat ikväll, utan habanero, så där ligger man på plus igen.) (Jag gjorde bl.a en vitkålssallad som påminner mig om när jag var ung och studerade; vitlök, olivolja (mycket enligt mig), pressad citron, salt och så riven vitkål, alternativt färsk vitkål som vi hade ikväll. Rör ihop och ät, så himla fräscht och nyttigt och billigt! Ikväll var det tillbehör till grillad fläskfilé, vilket passade väldigt bra. När jag var fattig student så sket jag i fläskfilén, hade inte råd med fläskfilé på den tiden, inte grill heller för den delen. För övrigt bodde jag i en etta då, utan balkong, så hade varit lite skit att hänga ut genom fönstret med grillen och filén.)

Hey ho lets go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar