tisdag 10 maj 2011

Underbara vår!

Då har vi kommit tillbaka till Sumpan, efter en härlig helg i Dalsland, hos Erics föräldrar. Jag känner att vi fyllt våra dagar väl, men i berättelse-form så är det nog inte så mycket ändå. Vi har suttit i trädgården och ätit mat och druckit rosé. Vad originellt! Men det har varit härligt och vi har njutit av vårvärmen. Dessutom har vi fått en liten förkänsla av hur härlig sommaren kommer att bli! Planerna är att vara i Dalsland så mycket vi bara kan. Jag har ju dessutom fått tag på en häst jag ska rida där, så saker och ting kan ju inte vara bättre!



Erics föräldrar är härliga och de njuter verkligen av att vara farmor och farfar! Det är roligt att se att ens dotter kan ge sådan glädje till nära och kära. Hon är ju verkligen en trevlig bebis, social, glad och perfekt att resa med. Igår somnade hon i farmors säng, så det är väl ett tecken på att hon känner sig trygg. Däremot har jag dilemma med att få henne att somna i egen säng. Måste ta upp kampen snart! (men inte ikväll)



I eftermiddags när vi kom hem, så gick vi en promenad med min vän Rebecca! Mycket trevlig tur i solen, där vi fick pratat ut om världens krämpor (eller våra krämpor) och samtidigt röra på oss och njuta av vädret. Hon har nu lovat att bli en rookie hos mig, jag ska alltså hjälpa henne att bli i fin form! Och jag har faktiskt en kandidat till, Linda, så det blir ju kanon! Vet bara inte riktigt än hur jag ska gå till väga, men jag fixar alltid något, och klart, återger detta i denna "välbesökta" blogg. För övrigt, ni glada läsare, kan någon ge mig tips om hur jag lägger flera bilder överst på sidan? "överbilden" så att säga. Vad tycker ni om bildbytet förresten? Jag gillar det inte, men har tappat bort den andra bilden och nu är jag för trött för att leta. typiskt! Gott folk, en ny härlig dag väntar imorgon, förhoppningsvis tid att skriva mer, samt träna lite så att den lilla korven på magen som så bekvämt har lagt sig ovanpå mina lår och vilar, nu när jag sitter och skriver, försvinner! Gonatt Alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar