tisdag 31 maj 2011

Packat ur, packat om

Jaha, då var veckan i Frankrike till ända, och jag och Eleni är hemma i Sverige. Som tur var har vi, jag och Eric tagit vårat förnuft till fånga och åker till Dalsland "först imorgon"....landade igår, så skönt att ha en dag att greja på. Resan var som sagt fantastisk, Frankrike är väldigt trevligt land, god mat, (alldeles för mycket mat för övrigt), härligt väder osv. Eleni skötte sig kanonfint på vägen hem och det var absolut inga problem. (hon gjorde inte ens tvåan på flyget, vilket är väldigt positivt, har ni bytt blöja på Easy jet någon gång? tja, det är som att stå med tvålpumpen i näsan, rumpan utanför själva toan och så bebisen på en sned bräda över rätt så äcklig toalett)






När vi landade mötte Eric, i sin fina uniform upp, samt min bäste polare Kullgard som skulle åka till Tyskland. Så blev det en kaffe på Arlanda (varpå Eleni passade på att bajsa två gånger och jag fick byta blöja på golvet), innan pappa kom och hämtade. Nästan hemma så körde vi i princip in i mamma som var på väg över till oss, ingen rast, ingen ro. Hemma stod en vacker mors-dag bukett, jag blev hänförd av denna uppvaktning. I min egen hänfördhet över första-gången-man-blev-firad-som-mor, så passade jag på att glömma att gratulera min mamma. fy på mig!


Nu har vi packat och gjort viktiga ärenden tills nu, så jag är trött och sliten och funderar på hur många saker jag har glömt att packa ner. Men jag går nu och lägger mig eftersom vi ska åka imorgon bitti. Ni får höra mer när vi kommit fram! So long från 3-kilo-tyngre-tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar