måndag 16 maj 2011

Måndag morgon + utlovat tränings-upplägg

Då sitter jag här, hemmamamman och funderar på vad veckan som kommer ska inbringa för roliga åtaganden. Det är inte utan att jag har en liten ångestbubbla i magen, känner att jag måste åstadkomma något bra och kreativt. Jag antar att det hör måndagar till, och tydligen har även mammalediga personer denna. Klockan är nu 07:23 och Eleni vaknar väl om 40 minuter, då ska jag ju gärna ha tränat lite, städat undan, skrivit klart på dagens inlägg, duschat och eventuellt planerat dagen. Huvudsaken för oss, mig och Eleni är ju att vi får en skön och härlig dag tillsammans, därför blir jag trött på mig själv när jag inte kan slappna av och njuta av den lediga tiden istället för att gå och fundera på en massa stressiga skitsaker, det kan man ju göra resten av livet sen!

Jag har ju skrivit en hel del gången om att jag ska skriva om min träning. Och eftersom inget speciellt har hänt i min vardag på senaste tiden, så känner jag att det är dags nu, även om jag känner mig...exposed, rädd....etc etc. (holllywoodfrun igen). Till att börja med så gick jag i morse upp och gjorde 150 situps, 100 vanliga och 50 med benen rakt upp i luften. Sedan gjorde jag 50 armhävningar, med knäna i marken, ja, jag vet, tjejarmhävningar, men jag anser att de är skonsamma för min rygg, samt att "alla" kan göra dem! Kanske inte så mycket, men, 150 situps och 50 armhävningar fler än 0 av dem.

Härom dagen bad jag även Eric att ta lite bilder när jag gjorde övningar med Eleni som "redskap". (Ja, jag har kjol på bilderna då jag tränar, men det var för att jag skulle in till stan, och spontant kastade mig ner på golvet och började spontanträna, innan stadsbesöket. Lite sjukt, kan själv inte förklara mitt agerande.... ) (det är också därför jag för en gångs skull har fluffigt och fint hår, kanske inte fluffigt, men svävande kanske...)

Bild 1: Använd Bebisen som motvikt på benen i luften, samtidigt som du håller balansen och gör situps.
Bild 2 och 3: Gör knäböj samtidigt som du använder bebisen som tyngd, håll armarna i vinkel och höj armarna (med bebisen i) i takt med knäböjningarna.
Bild 4: Lyft bebis rakt upp i luften 20 ggr, alternativt så många gånger som bebisen tycker att det är roligt, alternativt så många gånger du orkar.





Observera att Eleni tycker att det är jätteroligt och jag gör så klart bara övningar som är underhållande även för henne! (Medan jag laddade ner bilder så passade jag på att även göra 20 djupa knäböj (utan bebis).)

Nej nu får jag ta och publicera detta, innan datorn kraschar (lyckades spara ner 354 bilder från kameran, när jag bara skulle ha de ovan fyra stk, bra jobbat, datorn surrar och mår inte bra för tillfället, (den var redan kass och överbelastad innan jag laddade ner dessa)).

Och ni, glada läsare, vad tycks om nya färgerna i bloggen? Kommentera! Har ni svårt att kommentera i bloggen, kommentera detta också då!..på facebook förslagsvis, känner att jag saknar feedback och kontakt med er, förutom er glada som ringer och berättar vad ni tycker, eller redan skriver på facebook (men inte här)! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar