fredag 20 maj 2011

Fortsättning på "Frankrike, inte Frankrike...frankrike" inlägget

Jo, så var det detta med bilder, vi hade ju en sådan fin promenad till Pampas med våra glada grannar Johanna och Evelina! Vill visa på bilder på fikapausen, samt på hur trelivgt Pampas ser ut (observera freshe gummibåten på bild 2, en sådan skulle man ha i sommar och köra runt med på Vänern och dricka öl!):





Sedan gick ju jag ut och tog en öl med Peter, och han lyckades ta en himla trevlig bild på mig och Eleni, så här kommer den, (observera att inga rynkor syns!!!):
När vi var på Pampas Marina så satt vi och pratade med en jättetrevlig kvinna i flera timmar. Hon berättade om sig själv, och vi diskuterade Sumpan, mitt politiska engagemang och allt annat möjligt roligt! Så klart så pratade jag en himla massa när det kom till politik och Sundbyberg, men jag försöker lägga band på mig lite, inte minst eftersom jag, enligt min käre fästman "lätt tar över diskussionen" när jag umgås med folk (så otrevligt tycker jag själv, jag försöker lägga band på mig, men det är ju inte så lätt!) Hur som helst, kvinnan vi pratade med var sympatisk och jag är lite ledsen att jag inte tog hennes kontaktuppgifter. Det visade sig nämligen att hon var nybliven pensionär och tyckte det var "skittrisst", svårt att hitta på bra aktiviteter på dagarna. Hon hade ju för det första varit en ypperlig "pensionärs-kamrat" till min mamma, men sedan berättade hon även att hon inte hade några barnbarn, eller barn heller för den delen. Hon var frånskild, och hade endast en bror som hon inte hade någon kontakt med. Jag kände på något sätt att man kunde ha bjudit på sig själv lite, kanske hon skulle tycka om att lära känna min familj lite, nu när hon inte hade någon egen och uttryckte att hon saknade barnbarn att få rå om. Men man vill ju inte vara påflugen, så därför blev det inget kontaktutbyte. Men jag fick mig en tankeställare, vad viktigt det är med familj och att försöka ta hand om varandra! Man ska se till att ha någon att ta hand om, samt någon som kan ta hand om en när man blir äldre! Helt plötsligt står man kanske där och inte har någonstans att ta vägen, utan jobb, åtaganden, barnen utflugna och en kärlek som lyser med sin frånvaro. Så ta hand om er och era nära och kära!

(och du, kvinnan från Pampas, om du av någon otroligt märklig anledning och sammanträffande skulle hitta fram till just min blogg (!!!), så hör av dig till mig! (om du vill alltså...man vet ju inte, du kanske tyckte jag var dum i huvet))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar