måndag 23 maj 2011

Vackra skärgården

Helgen har varit fantastisk, tack vare Peter, Linda, Peters mysiga familj och deras fantastiska landställe ute i skärgården! Tack! Vi började ankomsten på lördag förmiddag att åka båt, Hemmarö, är en ö, så ja, vi måste ju åka båt dit. Sedan blev det visning av det fina huset, som ligger på en udde, nästan inga andra hus i sikte, (man såg väl ett båthus på andra sidan vattnet tror jag), sedan en god öl på sena förmiddagen. Ja, det smakade kanon! En fantastisk sill lunch, med hembakat bröd avnjöts i solen. Sedan var det bara att njuta av glatt sällskap, intressanta diskussioner och massa god mat och dryck! På söndagen var vi ute och fiskade strömming, som vi åt innan vi stack hemåt igen. Skulle ju ha ridit, eftersom det var på hemvägen, men Eric ville hem, så jag fick bara sticka inom och säga hejdå, hämta ridprylar och gräma mig lite för att jag missade en skön ridtur i soliga vårvädret. Men en bakispizza på kvällskvisten borde ju inte vara fel. Men det var det! Vi blev väldigt besvikna, smakade verkligen skit-trisst, så Peter och Linda, ni behöver inte prova Lötsjös Pizza, som vi rekommenderade i helgen, för de har blivit gott kass och Eric svor på att aldrig handla där igen!
Se bilderna och njut av Sverige och det vackra landskapet! (och av snygga oss). Tack Peter och Linda!


















Nu måste jag sticka, har massor att göra, sticker till Frankrike ikväll, så ska hinna packa, tvätta, betala räkningar, städa, lunch på stan, och så kommer mamma på besök innan vi drar, så det så! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar